Φως στη σκοτεινή περίοδο Σημίτη – Γιάννου, στη διάρκεια της οποίας συντελέστηκε η μεγαλύτερη λεηλασία δημόσιου χρήματος με τις χαριστικές συμβάσεις για εξοπλιστικά προγράμματα, δεκάδων δισεκατομμυρίων...και έπεσαν βροχή οι μίζες σε πολιτικούς, κόμματα και μεσάζοντες, αποφάσισε επιτέλους να ρίξει η κυβέρνηση με την πρόταση για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.

Η ασυλία στο σύστημα Σημίτη – Γιάννου, που χάρισαν δισεκατομμύρια στα εξοπλιστικά μεγαθήρια της Γερμανίας, τελείωσε οριστικά και αμετάκλητα, γιατί το κακούργημα του ξεπλύματος βρόμικου χρήματος είναι αδίκημα διαρκές και δεν υπόκειται σε παραγραφή.
Μάλιστα στην περίπτωση του Γιάννου Παπαντωνίου οι κατηγορίες έχουν δεθεί αφού βρέθηκε σε τράπεζα του εξωτερικού ένας κατάμαυρος λογαριασμός ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ που ανήκει στη σύζυγό του.
Ο ίδιος είπε ψέματα στον ανακριτή, ότι δήθεν το ποσό προέρχεται από τον πρώην σύζυγο της γυναίκας του, ο οποίος βέβαια είναι πάμφτωχος και δεν έχει καμία ανάμειξη στις βρόμικες δουλειές.
Ο δρόμος για τον Κορυδαλλό είναι πλέον ορθάνοιχτος για το δεξί χέρι του Σημίτη και θεωρητικού του λεγόμενου εκσυγχρονισμού.
Στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής ασφαλώς θα διερευνηθούν και οι ποινικές ευθύνες του τότε πρωθυπουργού αφού όλες οι αναθέσεις γίνονταν με δική του εντολή και βεβαίως με την παρουσία του στο ΚΥΣΕΑ, όπου αποφασιζόταν τα εξοπλιστικά προγράμματα.
Ο αρχιερέας της διαπλοκής είναι αυτός που έπαιρνε τις κεντρικές αποφάσεις για όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ άφηνε ασύδοτους τους υπουργούς και τα στελέχη του κρατικού μηχανισμού, να γλύφουν και αυτοί κανένα κοκαλάκι από τις μίζες που έπεφταν βροχή.
Το σκάνδαλο των εξοπλιστικών για το οποίο φέρει ακέραια την ευθύνη ο Σημίτης και οι στενοί συνεργάτες του, έχει προκαλέσει ζημιά στο ελληνικό δημόσιο δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αν προστεθούν και τα δύο ακόμα γιγαντιαία σκάνδαλα της περιόδου Σημίτη, αυτό του Χρηματιστηρίου που κατέστρεψε τη μισή Ελλάδα και της Siemens, τότε θα κατανοήσει ο καθένας, ποιοι εγκληματίες οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία.
Η κυβέρνηση οφείλει να συγκροτήσει Προανακριτική Επιτροπή και για τη μεγάλη αυτή ληστεία με τις μετοχές φούσκα, που είχε στήσει το οικονομικό παρακράτος του αρχιερέα της διαπλοκής Κώστα Σημίτη.
Με δεδομένο ότι το αδίκημα του ξεπλύματος βρόμικου χρήματος δεν παραγράφεται, είναι εύκολο να εντοπιστούν οι μαύροι λογαριασμοί των εμπλεκόμενων στο σκάνδαλο, να τεκμηριωθούν οι κακουργηματικές κατηγορίες και να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
Την πρόταση της κυβέρνησης για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τα εξοπλιστικά αποδέχτηκαν αναγκαστικά όλα τα κόμματα και ασφαλώς στη διάρκεια της συζήτησης θα γίνουν αποκαλύψεις και για τα σκάνδαλα του Χρηματιστηρίου και της Siemens, όπου ο στρατηγός του Σημίτη, Θεόδωρος Τσουκάτος, μετέφερε τις μίζες από τη Siemens στα ταμεία του ΠΑΣΟΚ.
Το ζητούμενο πλέον είναι να προχωρήσει χωρίς καμία χρονοτριβή η συγκρότηση της Επιτροπής για να αρχίσει η διερεύνηση των γιγαντιαίων αυτών σκανδάλων.
Πρώτος υπογράφων ο Αλέξης Τσίπρας
Τη συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής Προανακριτικής Εξέτασης για όλες τις δικογραφίες που έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή και αφορούν τα εξοπλιστικά προγράμματα την περίοδο υπουργίας του Γιάννου Παπαντωνίου ζητούν με κοινή πρότασή τους ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, με πρώτον υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα.
«Συντρέχουν ενδείξεις για τέλεση απιστίας σχετικής με την υπηρεσία, το αντικείμενο της οποίας έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, στρεφόμενης κατά του Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προξενήθηκε ή οπωσδήποτε απειλήθηκε στο Δημόσιο είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, η οποία υπερβαίνει το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ» αναφέρει, μεταξύ άλλων, η πρόταση και ακόμη ότι το ίδιο πρόσωπο και συγκεκριμένα ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Ιωάννης Παπαντωνίου φαίνεται να έχει συμμετοχή σε αριθμό αξιόποινων πράξεων (απιστίας κατά του δημοσίου πιθανώς και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα).
Η πρόταση συγκρότησης Ειδικής Επιτροπής Προανακριτικής Εξέτασης κατατίθεται μετά από σειρά δικογραφιών που είχαν διαβιβαστεί στη Βουλή και επισημαίνεται από τους υπογράφοντες ότι υπάρχουν ενδείξεις για την τέλεση του εγκλήματος της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
«Ανεξαρτήτως του αξιοποίνου ή μη (λόγω παρελεύσεως της τασσόμενης προθεσμίας) των εγκλημάτων απιστίας, από τις παραπάνω δικογραφίες που έχουν διαβιβαστεί, προκύπτει ότι σε μια περίπτωση ερευνάται τέλεση εγκλήματος νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα. Πρέπει να σημειωθεί όμως ότι σε όλες τις περιπτώσεις έχουν γίνει γνωστές περιστάσεις από τις οποίες θα μπορούσαν να συναχθούν ενδείξεις παραγωγής περιουσιακού οφέλους από την πράξη της απιστίας και στη συνέχεια νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Στη βάση αυτή επισημαίνεται ακόμη ότι το όνομα του πρώην υπουργού Ι. Παπαντωνίου αναγράφεται σε λίστα καταθετών εξωτερικού μεγάλων χρηματικών ποσών (1,3 εκατομμυρίων ευρώ στην τράπεζα HSBC, στο όνομα της συζύγου του) και ακόμη ότι ο ίδιος ο πρώην υπουργός καταδικάστηκε με αμετάκλητη απόφαση για ανακριβή δήλωση «πόθεν έσχες» του οικονομικού έτους 2009, ενώ φαίνονται να υπάρχουν εις βάρος του και άλλες ποινικές καταδίκες για ανακριβείς δηλώσεις «πόθεν έσχες» προηγούμενων ετών.
«Τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας αποτελούσαν ανέκαθεν πηγή κινδύνων για διαφθορά δομών και προσώπων. Τα παρακάτω αναφερόμενα εξοπλιστικά προγράμματα ανάγονται σε μία συνολικότερη περίοδο, κατά την οποία κορυφώθηκαν πράξεις και παραλείψεις του παλαιού πολιτικού συστήματος που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία. Χρηματιστήριο, εξοπλιστικά, δομημένα ομόλογα, υπερβάσεις ολυμπιακών έργων, δανειοδότηση Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και κομμάτων κτλ. συνέθεταν την εικόνα διαπλοκής και διαφθοράς» αναφέρουν εκ προοιμίου ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ και τονίζουν ότι οι ευθύνες είναι πολιτικές και ποινικές.
«Οι πολιτικές ευθύνες αποδίδονται από το λαό-το εκλογικό σώμα. Οι ποινικές ευθύνες αποδίδονται από τη δικαιοσύνη. Όμως το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο βρέθηκε να θωρακίζει τα πολιτικά πρόσωπα που «έβαλαν το δάκτυλο στο μέλι», με το ίδιο το Σύνταγμα, με νόμο περί ευθύνης υπουργών, αλλά και με την καθυστερημένη προώθηση σχετικών υποθέσεων στη δικαιοσύνη» αναφέρουν οι υπογράφοντες και τονίζουν: «η απονομή στη Βουλή του αποκλειστικού δικαιώματος για την άσκηση δίωξης όσων διατελούν ή έχουν διατελέσει μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί για τα ποινικά αδικήματα που διαπράττουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (άρθρο 86 παρ. 1 Συντάγματος και άρθρα 4 παρ. 1, 4 και 5 Ν. 3126/2003 «περί ποινικής ευθύνης Υπουργών») έχει όντως συγκεντρώσει πολλά επικριτικά σχόλια, εξαιτίας της ιδιαίτερης μεταχείρισης που επιφυλάσσεται στη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών.
Αποδείχθηκε στην πράξη ότι οι συγκεκριμένες διατάξεις αποτυγχάνουν να αποδώσουν δικαιοσύνη, κυρίως λόγω της σκανδαλωδώς ταχείας παραγραφής που προβλέπεται».
«Η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη ριζική μεταβολή της νομοθεσίας για την ευθύνη των υπουργών. Με την επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση, που είναι και ο μόνος δυνατός τρόπος αλλαγής του, το ειδικό αυτό καθεστώς πρέπει να καταργηθεί» σημειώνουν και τονίζουν ότι «χαρακτηριστική περίπτωση των ευνοϊκών συνεπειών που έχουν οι ισχύουσες διατάξεις για όσους βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον φαίνονται να αποτελούν οι έξι (6) συναφείς μεταξύ των ποινικές δικογραφίες που διαβιβάστηκαν στη Βουλή και αφορούν όλες τον τ. Υπουργό 'Αμυνας Ιωάννη Παπαντωνίου, στον οποίο αποδίδονται με τα σχετικά βουλεύματα πράξεις απιστίας, από τις οποίες προήλθε πολύ μεγάλη οικονομική ζημία του ελληνικού δημοσίου».
Πρόκειται για αδικήματα που σχετίζονται με τους εξοπλισμούς της χώρας (προμήθεια 170 αρμάτων μάχης Leopard, 12 επιθετικών ελικοπτέρων Apache, 6 φραγμάτων τύπου «S», συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και 20 μεταφορικών ελικοπτέρων NH90). Κάτω από κανονικές συνθήκες, ήτοι εάν δεν είχε μεσολαβήσει η παραγραφή την οποία εισάγει το άρθρο 86 του Συντάγματος, οι πράξεις και παραλείψεις που αποδίδονται στο συγκεκριμένο πρόσωπο θα μπορούσαν να εξεταστούν από το φυσικό δικαστή και να αποδοθούν, εφόσον συντρέχουν ευθύνες, ενώ τώρα αυτή η εξέταση φαίνεται να κωλύεται, με εξαίρεση συνοδευτικές πράξεις για την ύπαρξη των οποίων υφίστανται ισχυρές ενδείξεις, όπως αναλύεται διεξοδικά στη συνέχεια αυτής της πρότασης.
Με τα υπ' αριθμ. πρωτοκόλλου 60518/3-8-2015, 92846/18-12-2015, 5687/21-1-2016, 56501/27.07.2016, 58095/11-8-2016, 98039/3-1-2017 έγγραφα των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων διαβιβάσθηκαν στη Βουλή αντίγραφα των με αριθμ. ΕΔ 2015/158, ΕΔ 2014/42, ΕΔ 2014/105, ΕΔ 2016/118, ΑΔ 2013/125, ΕΔ 2013/255 ποινικών δικογραφιών αντίστοιχα, προκειμένου να διερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες προσώπου που κατείχε θέση Υπουργού, για αξιόποινες πράξεις που φέρεται να τέλεσε κατά την άσκηση των καθηκόντων του, στο πλαίσιο σύναψης συμβάσεων εξοπλιστικών προγραμμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

το διαβάσαμε ΕΔΩ