Όταν τίθεται το δίλημμα ανάμεσα σε ένα εσώρουχο που θα διακρίνεται μέσα από το κολάν και σε ένα στρινγκ που θα σε ενοχλεί την ώρα της προπόνησης, πολλές γυναίκες επιλέγουν την τρίτη λύση: φοράνε το κολάν τους χωρίς εσώρουχα. Και παρότι δεν είναι λίγες εκείνες που νιώθουν μια χαρά με αυτή την επιλογή, άλλες γυναίκες δεν μπορούν καν να το διανοηθούν.Εάν πιστεύεις πως η άσκηση χωρίς εσώρουχο θα ήταν μια βολική λύση, η άνεση και η υγιεινή είναι δύο πολύ σημαντικά θέματα που πρέπει να σκεφτείς – και μπορείς να το κάνεις εφόσον ακολουθήσεις μερικούς απλούς βασικούς κανόνες.
1. Διάλεξε προσεκτικά το υλικό του κολάν σουΕίναι ασφαλές να γυμνάζεσαι χωρίς εσώρουχο εάν το προτιμάς λέει η Marina Maslovaric, M.D. γυναικολόγος στο HM Medical στην Καλιφόρνια. Είναι περισσότερο θέμα συνήθειας ή προτίμησης. Από άποψη υγείας, είναι σίγουρα εντάξει επισημαίνει. Το βασικό είναι να βεβαιωθείς πως το κολάν σου αποτελείται από υλικό που αναπνέει. Το βαμβάκι ή ύφασμα που διώχνει τον ιδρώτα είναι από τις καλές σου επιλογές. Μάλιστα, κάποιες μάρκες αθλητικών ειδών έχουν τοποθετήσει ένα επιπλέον βαμβακερό κάλυμμα μέσα στα κολάν γι' αυτό ακριβώς το σκοπό.Μπορεί επίσης να ανακαλύψεις πως κάποια κολάν φτιαγμένα από συνθετικό υλικό μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό. Αν το κολάν σου περιέχει περισσότερο συνθετικό απ' ότι βαμβάκι, μπορεί να αυξηθούν οι πιθανότητες για σύγκαμα προειδοποιεί η Maslovaric. Ειδικά αν τρέχεις ή κάνεις κάποια άλλη επαναλαμβανόμενη κίνηση, η τριβή μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην περιοχή εάν το ύφασμα είναι τραχύ.
2. Βγάλε τα ιδρωμένα ρούχα σου ASAPΌποιο κι αν είναι το υλικό του κολάν σου, η Maslovaric λέει πως θα πρέπει να το αλλάξεις αμέσως μόλις τελειώσει η προπόνηση. Υπογραμμίζει το γεγονός πως η άσκηση δεν αυξάνει απαραίτητα τον κίνδυνο κολπικών λοιμώξεων, ωστόσο σε κάποιες γυναίκες που είναι πιο επιρρεπείς σε αυτές, το να μένουν πολλή ώρα με τα ιδρωμένα ρούχα μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. (Και μπορεί επίσης να είναι πολύ άβολο.)Είχα ασθενείς που αν δεν έβγαζαν τα ιδρωμένα ρούχα αμέσως πάθαιναν μυκητίαση σημειώνει. Εφόσον φορέσεις στεγνά ρούχα μόλις τελειώσει η προπόνηση, δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Το ιδανικό θα ήταν να κάνεις ντους, εάν έχεις χρόνο.
3. Πλένε το κολάν σου μετά από κάθε χρήσηΑυτό είναι εντελώς απαραίτητο. Πολλές γυναίκες θα παραδεχτούν πως φοράνε τα κολάν τους παραπάνω από μία φορές. Αν όμως δεν φοράς εσώρουχο, τα γεννητικά σου όργανα είναι σε άμεση επαφή με το κολάν, που σημαίνει πως το αθλητικό σου παντελόνι θα συγκεντρώσει πιο γρήγορα βακτήρια. Με την άσκηση ιδρώνεις και θα έχεις τις φυσιολογικές κολπικές εκκρίσεις εξηγεί. Αν μάλιστα έχεις γεννήσει είναι πολύ πιθανό να έχεις και μια ελαφριά ακράτεια, που προσθέτει κι άλλα υγρά στην... ποικιλία. Δεν είναι προφανές ότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το κολάν όπως τα εσώρουχά σου; αναρωτιέται.
Ναι ή όχι στο κολάν χωρίς εσώρουχο;Εφόσον ακολουθήσεις τις παραπάνω συστάσεις υγιεινής, μπορείς να επιλέξεις ό,τι σε βολεύει. Απλά βεβαιώσου πως το κολάν σου έχει αρκετά πυκνή ύφανση για να μην προσφέρεις κατά λάθος ακατάλληλο θέαμα στους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο μάθημα!Δεν έχεις σκοπό να αποχωριστείς το εσώρουχό σου; Κανένα πρόβλημα! Απλά φρόντισε να φοράς ένα εσώρουχο που σε βολεύει την ώρα της προπόνησης, ώστε να ξεχνάς την ύπαρξή του.