Έτοιμη για μία κίνηση-ματ που θα ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης ο σχεδιασμός της για τη σύσταση μίας θυγατρικής εταιρείας η οποία θα λειτουργεί ..τρόπον τινά ως “τράπεζα”, δίνοντας κίνητρα στους προμηθευτές να συνεργάζονται μαζί της. Την χρηματοδότηση θα την προσφέρει ο Ολλανδικός πολυεθνικός κολοσσός Ahold που είναι και ο μοναδικός μέτοχος της ΑΒ.

Πρόκειται για το λεγόμενο factoring: Οι προμηθευτές θα πωλούν τα προϊόντα τους στον Βασιλόπουλο και, όπως συνηθίζεται στην ελληνική αγορά, θα λαμβάνουν μία μεταχρονολογημένη επιταγή, π.χ. 6 μηνών. Αντί όμως να κρατούν την επιταγή και να την καταθέτουν στην τράπεζα η εναλλακτικά να την δίνουν στην εταιρία Factoring που συνεργάζονται με υψηλό επιτόκιο , θα έχουν τη δυνατότητα να την καταθέσουν στη θυγατρική της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία θα τους χορηγεί άμεσα ρευστότητα – ό,τι δηλαδή κάνει και μία τράπεζα, αλλά με πιο ευνοϊκό επιτόκιο.
Το γιατί αυτό το σχέδιο θα φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά των σούπερ μάρκετ δεν είναι και δύσκολο να το καταλάβει κανείς: το γεγονός ότι οι προμηθευτές της ΑΒ Βασιλόπουλος θα έχουν τη δυνατότητα να πληρωθούν άμεσα για τα τιμολόγια που κόβουν για προϊόντα που πωλούν στη συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ τους “δένει στο άρμα” της ΑΒ και τους κάνει πιο πρόθυμους να συνεργαστούν μαζί της, χτυπώντας άμεσα τον ανταγωνισμό, όχι μόνο στην αγορά των σούπερ μάρκετ, αλλά και στο λιανεμπόριο εν γένει.
Φυσικά, για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο απαιτείται μία σημαντική ρευστότητα, όμως αυτό δε φαίνεται να αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα για την ΑΒ Βασιλόπουλος, αφού οι Ολλανδοί της Aholl που είναι πίσω από την αλυσίδα διαθέτουν τεράστια ρευστότητα που μπορεί να υποστηρίξει την κίνηση αυτή, μία κίνηση που θυμίζει αντίστοιχες ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί στο παρελθόν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο, όπως η Mercedes και η Volkswagen, παρέχοντας δάνεια σε όσους θέλουν να αποκτήσουν τα αυτοκίνητά τους.
Πρόκειται για ένα σχέδιο φιλόδοξο και μάλλον πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, το οποίο σίγουρα θα τραβήξει την προσοχή των προμηθευτών, σε μία περίοδο που οι τράπεζες είναι πολύ φειδωλές όσον αφορά στις χρηματοδοτήσεις.
Ήδη μάλιστα ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Λεωνίδας Βρεττάκος, έχει ενημερώσει κάποιους από τους προμηθευτές της αλυσίδας για τα σχέδια της εταιρείας (χωρίς βέβαια να αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες), και οι πληροφορίες θέλουν την ανταπόκριση των προμηθευτών να είναι κατ’ αρχήν πολύ θετική.
Η κίνηση αυτή λογικά θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της ΑΒ Βασιλόπουλος στην αγορά των σούπερ μάρκετ, η οποία είναι ήδη ενισχυμένη τα τελευταία χρόνια, καθώς η αλυσίδα ήταν μεταξύ των μεγαλύτερων κερδισμένων από τα προβλήματα της Μαρινόπουλος, και εκτιμάται ότι απέσπασε περίπου 300.000 νέους πελάτες με τη στρατηγική της να απευθυνθεί και στους λεγόμενους “κυνηγούς προσφορών” (όπως φημίζονταν ότι ήταν σε μεγάλο βαθμό οι παλαιότεροι πελάτες της Μαρινόπουλος), με περισσότερες προσφορές και μία εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια που την έφερε πιο κοντά σε ένα κοινό το οποίο μέχρι τότε θεωρούσε την ΑΒ Βασιλόπουλος “ελιτίστικη” και ακριβή αλυσίδα.
Ποια είναι η Ahold

Η Ahold προ δυο ετών συγχωνεύθηκε με τον Βελγικο πολυεθνικό κολοσσό Delhaize το 2015 και έχει ετήσιες πωλήσεις ύψους 54,1 δις. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει 6.500 καταστήματα παγκοσμίως, περιλαμβανομένων περισσότερων από 2.000 στις ΗΠΑ και τα υπόλοιπα σε Ολλανδία, Βέλγιο, Ελλάδα, Τσεχία, Ρουμανία και Σερβία. Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη με βάση την κεφαλαιοποίησή της, μεγαλύτερη από τις Tesco και Carrefour, οι οποίες όμως έχουν πολύ μεγαλύτερες ετήσιες πωλήσεις. Για το 2014 το καθαρό κέρδος της Ahold ανήλθε στα 594 εκατομμύρια ευρώ και της Delhaize στα 89 εκατομμύρια ευρώ.
Η ολλανδική αλυσίδα απασχολεί 350.000 χιλιάδες εργαζομένους . Η Ahold, η οποία έχει τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ολλανδία (Albert Heijn), πραγματοποιεί σχεδόν τα δύο τρίτα των πωλήσεών της στη βορειανατολική ακτή των ΗΠΑ μέσω των αλυσίδων Sto & Shop και Giant.
Από κοινού Ahold και Delhaize κατέχουν σχεδόν το 5% της αμερικανικής αγοράς σούπερ μάρκετ, πίσω από τις Wal Mart, Kroger και την πρόσφατα συγχωνευθείσα Albertsons/Safeway, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Euromonitor.


το διαβάσαμε ΕΔΩ